Zientzia aniztasuna zientzia hobea da

Zientifikoki frogatuta dago, zientzia anitza zientzia hobea da. Esparru zientifiko-teknologikoko estereotipo inplizituek eta genero-desberdintasun iraunkorrek eragina izaten jarraitzen dute historikoki ikusezin bihurtutako pertsonetan, eta bidean talentua galtzea, emaitza zientifiko okerragoak lortzea eta erreferente urriak egotea eragiten dituzte. Gaur-gaurkoz, gure garaiko erronka ugariei aurre egin nahi dien zientzia dugu oraindik ere; baina, bizi dituzten errealitateen aniztasunari […]

Arropa bilketa solidarioa

Energia berriztagarriak

Egileak: Itxaso Santxez Enzinas, Marta Camacho Iglesias eta Olaia Elizalde GAraikoetxea Sarrera Bukaerako lana egiteko, argazki desberdinen deskribapena egingo dugu, gure arlora bideratuz, Energia Berriztagarriak. Modu honetan, saio batean landutako metodoa aplikatuko dugu, Energia Berriztagarrien alde positiboak eta negatiboak plazaratuz. Argazkien bidez, bisualago ikusten dela uste dugu, horregatik argazki multzoen deskribapena egin dugu. Energia Berriztagarrien […]

Ikerketa metodologia feministetarantz aurrera egitea

Ikuspegi feminista GRAL eta MAL ikerketetan? Genero-ikuspegia aplikatzeko beharra oraindik zabaldu ez denean, proposamen sakonagoa sartzeko erronkari aurre egin behar diogu.

EZ GAUDE BAKARRIK

Bizitzaren aldeko defentsa, bizitzaren apustu kolektibotik Ez gaude bakarrik. Dokumentalaren izenburua da, baina baita Maria Aizpuruk eta Marta Rivasek ondorengo solasaldian helarazi nahi izan ziguten ideia ere. Giza eskubideen defendatzaileek jasaten duten indarkeria eta giza eskubideen urraketa ez dira kasu isolatuak, eta horregatik dira funtsezkoak sareak eta kolektibitateak, ez gaudelako bakarrik. Berta Caceresen heriotzaren ondoren […]

Hezkuntza-popularra eta ikerketa ekintza

Marta Camachoren artikulua Aurreko barikuan, azaroak 20, Zesar Martinez EHUko irakaslea eta Parte Hartuz-eko kidea entzuteko eta berengandik ikastekoa aukera izan genuen. Saioaren helburuak garbi utzi zituen hasieratik, lehenengoa herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza ezagutzea eta berain nondik-norako nagusiak lantzea eta bestea lankidetzaren arloan jakintza teknikoaren papera gogoetatzea herri hezkuntzaren ikuspegitik. Hasteko herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza […]