Zoragarria izan zen ZinemaForoei berriro ekitea egin genuen konpainian. Bideo inspiratzaile baten eskutik hasi ginen, Paulo Freireren hainbat hitzaldirekin, eta ikaslearen inguruko testuingurua, mundua, eraldatzeko gai den hezkuntza emantzipatzailearen aldeko apustua egiten jarraitzera bultzatu gintuen. Nire buruari galdetzen diot nola izango litzatekeen banku-hezkuntza uztea hainbeste urte igaro nituen Ingeniaritza Eskolan. Hain aurkako ikusten dut, non, agian, erakusten duen zenbateraino moldatzen gaituzten “homoeconomicus” patroian sartzeko. Nire buruari galdetzen diot eskolak nolakoak izango liratekeen irakasleek ulertuko balute “haien ahotsak ez lukeela zentzurik izango taldearen ahotsik gabe”, nola eragingo liokeen horrek unibertsitatearen eta gizartearen arteko harremanari, inplikatutako eragileak enpresak izateari utziko lioketen, aniztasunez osaturiko biztanle-taldeak izango liratekeen. Neure buruari galdetzen diot zer teknologia asmatuko genukeen urte horietan “askatasuna lortu” izan bagenu, aukera hori adierazteak komunitatearen zerbitzura jartzea ekarriko ote lukeen.
Esther Ávalos (Martin Luther King Zentroa), Santa Martako kideen ordezkari gisa, eta Trabajadoras no Domesticadas-en ordezkari gisa etorri ziren emakumeak oso eskuzabalak izan ziren haien prozesuak partekatzean. Gaian sartu aurretik, nabarmendu nahi izan zuten urteetan zehar Herri Hezkuntzaren izenean helburu kritikorik gabeko metodologiak erabiltzeko joera egon dela, edo hezitzailea eta hezitua gauza bera direla, edo zapaltzaile-zapalduaren dinamikak ezabatzeko asmoz botere- eta erantzukizun-mailak ere desagertu egin direla, eta prozesuak ez direla bere izaera politikoz hornitu. Eta metodologia horien merkantilizazioa identifikatu zuten. Horregatik gonbidatu gintuzten: (1) dena politizatzera, elementu komunak bilatuz eta onartuz ezarritakoa hausteak deserosotasun-lekuetan ibiltzea dakarrela; (2) “sospechometro”a aplikatzera, dena zalantzan jartzera; (3) liskarra bilatzera, errebeldia txikien emozioak kudeatzera eta prozesu horiek laguntzera; (4) jakintzak berriro bereganatzera, nork bere burua ezagutzeko eta arbasoak ezagutzeko.
Gida horiek eta beste batzuek emantzipazio-prozesu indartsuak ekarri zituzten, adibidez, El Salvadorren, herri-hezkuntzako prozesuen bidez, lantzen zen lurraren alde borrokatzera iritsi zen, lur horren jabetzaren alde. Etxekotu gabeko langileak, aldiz, etxeko barneko langileentzako lehen hitzarmen kolektiboa prestatzen ari dira, oso kolektibo prekarizatua eta feminizatua. Gainera, aholkularitza eskaintzen dute eta sektoreko emakumeei laguntzen diete. Baina, batez ere, ikerketa bat zuen emantzipazio-prozesua amaitu ondoren, prestakuntza eskaintzen dute.
Prozesu nekezak eta inspiratzaileak, asko aplikatu behar da ISF-MGIn