Lehenengo ZinemaForoko Kronika

by Apr 20, 2023Berriak, Eraldaketarako Hezkuntza0 comments

Zoragarria izan zen ZinemaForoei berriro ekitea egin genuen konpainian. Bideo inspiratzaile baten eskutik hasi ginen, Paulo Freireren hainbat hitzaldirekin, eta ikaslearen inguruko testuingurua, mundua, eraldatzeko gai den hezkuntza emantzipatzailearen aldeko apustua egiten jarraitzera bultzatu gintuen. Nire buruari galdetzen diot nola izango litzatekeen banku-hezkuntza uztea hainbeste urte igaro nituen Ingeniaritza Eskolan. Hain aurkako ikusten dut, non, agian, erakusten duen zenbateraino moldatzen gaituzten “homoeconomicus” patroian sartzeko. Nire buruari galdetzen diot eskolak nolakoak izango liratekeen irakasleek ulertuko balute “haien ahotsak ez lukeela zentzurik izango taldearen ahotsik gabe”, nola eragingo liokeen horrek unibertsitatearen eta gizartearen arteko harremanari, inplikatutako eragileak enpresak izateari utziko lioketen, aniztasunez osaturiko biztanle-taldeak izango liratekeen. Neure buruari galdetzen diot zer teknologia asmatuko genukeen urte horietan “askatasuna lortu” izan bagenu, aukera hori adierazteak komunitatearen zerbitzura jartzea ekarriko ote lukeen.

Esther Ávalos (Martin Luther King Zentroa), Santa Martako kideen ordezkari gisa, eta Trabajadoras no Domesticadas-en ordezkari gisa etorri ziren emakumeak oso eskuzabalak izan ziren haien prozesuak partekatzean. Gaian sartu aurretik, nabarmendu nahi izan zuten urteetan zehar Herri Hezkuntzaren izenean helburu kritikorik gabeko metodologiak erabiltzeko joera egon dela, edo hezitzailea eta hezitua gauza bera direla, edo zapaltzaile-zapalduaren dinamikak ezabatzeko asmoz botere- eta erantzukizun-mailak ere desagertu egin direla, eta prozesuak ez direla bere izaera politikoz hornitu. Eta metodologia horien merkantilizazioa identifikatu zuten. Horregatik gonbidatu gintuzten: (1) dena politizatzera, elementu komunak bilatuz eta onartuz ezarritakoa hausteak deserosotasun-lekuetan ibiltzea dakarrela; (2) “sospechometro”a aplikatzera, dena zalantzan jartzera; (3) liskarra bilatzera, errebeldia txikien emozioak kudeatzera eta prozesu horiek laguntzera; (4) jakintzak berriro bereganatzera, nork bere burua ezagutzeko eta arbasoak ezagutzeko.

Gida horiek eta beste batzuek emantzipazio-prozesu indartsuak ekarri zituzten, adibidez, El Salvadorren, herri-hezkuntzako prozesuen bidez, lantzen zen lurraren alde borrokatzera iritsi zen, lur horren jabetzaren alde. Etxekotu gabeko langileak, aldiz, etxeko barneko langileentzako lehen hitzarmen kolektiboa prestatzen ari dira, oso kolektibo prekarizatua eta feminizatua. Gainera, aholkularitza eskaintzen dute eta sektoreko emakumeei laguntzen diete. Baina, batez ere, ikerketa bat zuen emantzipazio-prozesua amaitu ondoren, prestakuntza eskaintzen dute.

Prozesu nekezak eta inspiratzaileak, asko aplikatu behar da ISF-MGIn

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Alternatiba komunitarioak LGTBIQ+ kolektiboaren jazarpenaren aurrean

El Salvadrorreko hauteskundeak eta gero LGTBI kolektiboaren egoerak kezkatzen zaitu? #zinemaforo honetan elkarte-ehuna erresistentzia- eta aldaketa-palanka gisa aztertzeko elkartuko gara. Egungo egoera aurrean, zeinetan gobernuek atzera egiten duten aniztasuneko...

Ikertzaileak nerbio-atake baten ondoan

Akademia neoliberalak ikerlarien bizitzetan duen eragina Hainbat saiotan, zientzia nola oinarritzen den eztabaidatzeko aukera izan dugu ezagutza partzialetan oinarrituta, ezagutza horiek eraikitzen dituzten eragileen gizarte-posizioaren araberakoak izanda. Zientziaren...

[Zinema Foro] Herrien energia – Erresilientzia Energetikoari buruzko solasaldia

Pobrezia energetikoaren aurkako astearen barruan, ISF-MGIrekin lotutako bi energia-taldeak elkartuko gara galdera honi erantzuteko: Posible al da behetik eta guztion onerako diren trantsizio energetikoetan pentsatzea?

Sistema zientifiko-teknologikoaren eraikuntza soziala zalantzan jarriz

Joan den urtarrilaren 18an saio bat emateko aukera izan genuen UPV/EHUko Ikasketa Feministak eta Generokoak masterrean, "Sistema zientifiko-teknologikoaren eraikuntza soziala zalantzan jarriz" izenburupean. Saioaren helburua hainbat ideiaren inguruan hausnarketa...

Bioeraikuntzatik eta eraginkortasunetik abiatuta, “burujabetza energetikoa” bultzatzen

Saharako errefuxiatu guneetako esperientziak Bioeraikuntza-proiektuak bultzatu errefuxiatu-esparru testuinguru batean? Tateh Lehbibek argi dauka. Errefuxiatuen etxebizitzak eraikitzeko eskura dauden eta doan diren materialetara itzultzea, kanpoko laguntzaren...

Alternatiba komunitarioak LGTBIQ+ kolektiboaren jazarpenaren aurrean

El Salvadrorreko hauteskundeak eta gero LGTBI kolektiboaren egoerak kezkatzen zaitu? #zinemaforo honetan elkarte-ehuna erresistentzia- eta aldaketa-palanka gisa aztertzeko elkartuko gara. Egungo egoera aurrean, zeinetan gobernuek atzera egiten duten aniztasuneko...

UPMSII: Erantzun Feministak Eraikitzen Unibertsitate-Gizartearen artean

Eragile anitzeko elkarrizketak jarri ditugu martxan. Unibertsitatea gizarteari begira jartzeko estrategien bila gabiltza. Zure parte hartzea ezinbestekoa da! Emaús Gizarte Fundazioa eta Mugarik Gabeko Ingeniaritzatik atseginez jakinarazten dizuegu Gizarte Mugimenduen...

Ikertzaileak nerbio-atake baten ondoan

Akademia neoliberalak ikerlarien bizitzetan duen eragina Hainbat saiotan, zientzia nola oinarritzen den eztabaidatzeko aukera izan dugu ezagutza partzialetan oinarrituta, ezagutza horiek eraikitzen dituzten eragileen gizarte-posizioaren araberakoak izanda. Zientziaren...