Lehenengo ZinemaForoko Kronika

by Apr 20, 2023Berriak, Eraldaketarako Hezkuntza0 comments

Zoragarria izan zen ZinemaForoei berriro ekitea egin genuen konpainian. Bideo inspiratzaile baten eskutik hasi ginen, Paulo Freireren hainbat hitzaldirekin, eta ikaslearen inguruko testuingurua, mundua, eraldatzeko gai den hezkuntza emantzipatzailearen aldeko apustua egiten jarraitzera bultzatu gintuen. Nire buruari galdetzen diot nola izango litzatekeen banku-hezkuntza uztea hainbeste urte igaro nituen Ingeniaritza Eskolan. Hain aurkako ikusten dut, non, agian, erakusten duen zenbateraino moldatzen gaituzten “homoeconomicus” patroian sartzeko. Nire buruari galdetzen diot eskolak nolakoak izango liratekeen irakasleek ulertuko balute “haien ahotsak ez lukeela zentzurik izango taldearen ahotsik gabe”, nola eragingo liokeen horrek unibertsitatearen eta gizartearen arteko harremanari, inplikatutako eragileak enpresak izateari utziko lioketen, aniztasunez osaturiko biztanle-taldeak izango liratekeen. Neure buruari galdetzen diot zer teknologia asmatuko genukeen urte horietan “askatasuna lortu” izan bagenu, aukera hori adierazteak komunitatearen zerbitzura jartzea ekarriko ote lukeen.

Esther Ávalos (Martin Luther King Zentroa), Santa Martako kideen ordezkari gisa, eta Trabajadoras no Domesticadas-en ordezkari gisa etorri ziren emakumeak oso eskuzabalak izan ziren haien prozesuak partekatzean. Gaian sartu aurretik, nabarmendu nahi izan zuten urteetan zehar Herri Hezkuntzaren izenean helburu kritikorik gabeko metodologiak erabiltzeko joera egon dela, edo hezitzailea eta hezitua gauza bera direla, edo zapaltzaile-zapalduaren dinamikak ezabatzeko asmoz botere- eta erantzukizun-mailak ere desagertu egin direla, eta prozesuak ez direla bere izaera politikoz hornitu. Eta metodologia horien merkantilizazioa identifikatu zuten. Horregatik gonbidatu gintuzten: (1) dena politizatzera, elementu komunak bilatuz eta onartuz ezarritakoa hausteak deserosotasun-lekuetan ibiltzea dakarrela; (2) “sospechometro”a aplikatzera, dena zalantzan jartzera; (3) liskarra bilatzera, errebeldia txikien emozioak kudeatzera eta prozesu horiek laguntzera; (4) jakintzak berriro bereganatzera, nork bere burua ezagutzeko eta arbasoak ezagutzeko.

Gida horiek eta beste batzuek emantzipazio-prozesu indartsuak ekarri zituzten, adibidez, El Salvadorren, herri-hezkuntzako prozesuen bidez, lantzen zen lurraren alde borrokatzera iritsi zen, lur horren jabetzaren alde. Etxekotu gabeko langileak, aldiz, etxeko barneko langileentzako lehen hitzarmen kolektiboa prestatzen ari dira, oso kolektibo prekarizatua eta feminizatua. Gainera, aholkularitza eskaintzen dute eta sektoreko emakumeei laguntzen diete. Baina, batez ere, ikerketa bat zuen emantzipazio-prozesua amaitu ondoren, prestakuntza eskaintzen dute.

Prozesu nekezak eta inspiratzaileak, asko aplikatu behar da ISF-MGIn

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Osakidetzaren pribatizazioa salatu du Euskal Herriak Kapitalari Plantok

EH Kapitalari Plantok Osakidetzaren egoeraren inguruan egindako txostena aurkeztu du. Dokumentuak Osakidetzan emandako inbertsio publikoaren gelditzea, esternalizazioen gorakada, eredu publiko-pribatuaren sustatzea, aseguru pribatuen gorakada eta ate birakarien...

[Ipar-Hego elkarrizketa] Meatzaritzaren eragina El Salvadorren

Mahai Ingurua: Defenda dezagun guztion etxea 📅Data: Martxoak 27 ⏰Ordutegia: 19:00-20:30 📌Lekua: Erabilera anitzeko gela (Arrupe Etxea) Aita Lojendio kalea 2- Bilbo 🤝Erraztatzaileak: Miren Martínez (Ingurumen-teknologien arloko irakaslea UPV/EHUn), Jaime Sánchez (Santa...

[Aktibista Eskola] Hezkuntza kontrahegemonikoa

Unibertsitate kritikotik herri-alternatibetara 📅Data: Abenduak 11 ⏰Ordutegia: 11:00-13:00 📌Lekua: Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea (Leioa) 🤝Hizlariak: Mirene Begiristain (UPV/EHU), Zesar Martínez (Parte-Hartuz), Leire Azkargorta (Oinharri Eskola)...

[GukGeukEgin] Akademia-Gizarte loturak berregiten

Akademiaren eta Gizartearen arteko loturak berregiten: nola sor ditzakegu harreman iraunkorrak? Unibertsitate-gizarte ikerketetan parte hartu nahi duzu, baina hori egiten duzunean, harreman-arazoak izaten dituzu? 📅Data: Azaroak 28 ⏰Ordutegia: 16:30-18:30 📌Lekua:...

[Aktibista Eskola] STEM hezkuntzari begirada bat ikuspegi feministaz: zer eta nola aldatu?

STEM arloetan genero esteretipoei buruz hitz egitea? Zeintzuk dira STEM diziplinen lekuak eskolan eta gizartean? Zer gertatzen da ikasgeletan matematikak ikasten ditugunean? 📅Data: Maiatzak 22 ⏰Ordutegia: 18:00-20:00 📌Lekua: Bilboko Ingenieritza Eskola, P3M2A gela (M...

Osakidetzaren pribatizazioa salatu du Euskal Herriak Kapitalari Plantok

EH Kapitalari Plantok Osakidetzaren egoeraren inguruan egindako txostena aurkeztu du. Dokumentuak Osakidetzan emandako inbertsio publikoaren gelditzea, esternalizazioen gorakada, eredu publiko-pribatuaren sustatzea, aseguru pribatuen gorakada eta ate birakarien...

Esperientzien partekatzea: LGTBIQA+ bokazioak zientzian eta teknologian

Zientzia eta Teknologian LGTBIQA+ errealitatei eta bokazio-eraikitzeari buruz hitz egitea? Zure esperientziak eta bizipenak partekatu nahi dituzu elkarrizketa kolektibo batean?Data: maiatzak 13, astearteaOrdua: 18:00Dinamizatzailea: Eva Pérez-Pons AndradeIzen-emateak:...

[Ipar-Hego elkarrizketa] Meatzaritzaren eragina El Salvadorren

Mahai Ingurua: Defenda dezagun guztion etxea 📅Data: Martxoak 27 ⏰Ordutegia: 19:00-20:30 📌Lekua: Erabilera anitzeko gela (Arrupe Etxea) Aita Lojendio kalea 2- Bilbo 🤝Erraztatzaileak: Miren Martínez (Ingurumen-teknologien arloko irakaslea UPV/EHUn), Jaime Sánchez (Santa...