Lehenengo ZinemaForoko Kronika

by Apr 20, 2023Berriak, Eraldaketarako Hezkuntza0 comments

Zoragarria izan zen ZinemaForoei berriro ekitea egin genuen konpainian. Bideo inspiratzaile baten eskutik hasi ginen, Paulo Freireren hainbat hitzaldirekin, eta ikaslearen inguruko testuingurua, mundua, eraldatzeko gai den hezkuntza emantzipatzailearen aldeko apustua egiten jarraitzera bultzatu gintuen. Nire buruari galdetzen diot nola izango litzatekeen banku-hezkuntza uztea hainbeste urte igaro nituen Ingeniaritza Eskolan. Hain aurkako ikusten dut, non, agian, erakusten duen zenbateraino moldatzen gaituzten “homoeconomicus” patroian sartzeko. Nire buruari galdetzen diot eskolak nolakoak izango liratekeen irakasleek ulertuko balute “haien ahotsak ez lukeela zentzurik izango taldearen ahotsik gabe”, nola eragingo liokeen horrek unibertsitatearen eta gizartearen arteko harremanari, inplikatutako eragileak enpresak izateari utziko lioketen, aniztasunez osaturiko biztanle-taldeak izango liratekeen. Neure buruari galdetzen diot zer teknologia asmatuko genukeen urte horietan “askatasuna lortu” izan bagenu, aukera hori adierazteak komunitatearen zerbitzura jartzea ekarriko ote lukeen.

Esther Ávalos (Martin Luther King Zentroa), Santa Martako kideen ordezkari gisa, eta Trabajadoras no Domesticadas-en ordezkari gisa etorri ziren emakumeak oso eskuzabalak izan ziren haien prozesuak partekatzean. Gaian sartu aurretik, nabarmendu nahi izan zuten urteetan zehar Herri Hezkuntzaren izenean helburu kritikorik gabeko metodologiak erabiltzeko joera egon dela, edo hezitzailea eta hezitua gauza bera direla, edo zapaltzaile-zapalduaren dinamikak ezabatzeko asmoz botere- eta erantzukizun-mailak ere desagertu egin direla, eta prozesuak ez direla bere izaera politikoz hornitu. Eta metodologia horien merkantilizazioa identifikatu zuten. Horregatik gonbidatu gintuzten: (1) dena politizatzera, elementu komunak bilatuz eta onartuz ezarritakoa hausteak deserosotasun-lekuetan ibiltzea dakarrela; (2) “sospechometro”a aplikatzera, dena zalantzan jartzera; (3) liskarra bilatzera, errebeldia txikien emozioak kudeatzera eta prozesu horiek laguntzera; (4) jakintzak berriro bereganatzera, nork bere burua ezagutzeko eta arbasoak ezagutzeko.

Gida horiek eta beste batzuek emantzipazio-prozesu indartsuak ekarri zituzten, adibidez, El Salvadorren, herri-hezkuntzako prozesuen bidez, lantzen zen lurraren alde borrokatzera iritsi zen, lur horren jabetzaren alde. Etxekotu gabeko langileak, aldiz, etxeko barneko langileentzako lehen hitzarmen kolektiboa prestatzen ari dira, oso kolektibo prekarizatua eta feminizatua. Gainera, aholkularitza eskaintzen dute eta sektoreko emakumeei laguntzen diete. Baina, batez ere, ikerketa bat zuen emantzipazio-prozesua amaitu ondoren, prestakuntza eskaintzen dute.

Prozesu nekezak eta inspiratzaileak, asko aplikatu behar da ISF-MGIn

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

[ZinemaForoa] Estraktibismoa eta lurraren defentsa

Lurraren defentza meatzaritza eta hirigintza proiektu suntsitzaileen aurrean Gogoratzen dituzue atxilotutako Santa Martako buruzagi komunitarioak? Entzun al duzue ezer Otxantegiko kaleratzeari buruz? Maiatzaren 23an, lurraren merkantilizazioaren atzean gertatzen diren...

[Jardunaldia] Urarekiko giza eskubidearen inguruko esperientzia komunitarioak

Hegoaldeetako esperientziak lotzen Uretarako giza eskubidea interesatzen zaizu eta jakin nahi duzu nola gauzatzen den hainbat lurraldetan? Maiatzaren 21ean uraren eskubidea hainbat ikuspegitatik aztertuko dugu, testuinguruak eta usadio-ohiturek lotura estua dutela...

Erresilientzia energetikoaren inguruko aktibista eskolaren kronika

I.V-k aurreko Aktibista Eskolaren saioari buruzko kronika hau partekatu digu: "Egin salto pobrezia energetikotik erresilientzia energetikora". Apirilaren 21ean izan genuen “Besue”-n (Zornotza) pobrezia energetikoaren inguruko tailerra. Hauteskunde egunari hasiera...

Errekonozimendu berriak ISF/MGI-k sustaturiko hainbat ikerketarako

ISF/MGI-ren identitatearekin bat egiten duten prozesuen artean, titulazio-lanen akonpainamendua aurkitzen da. Ziur gaude Gradu eta Master Amaierako Lanak (GrAL/MAL) gizarte-eraldaketaren zerbitzura jar daitezkeela, herri-mugimenduen eta unibertsitateko agente aliatuen...

Uraren Giza Eskubidearen inguruko solasaldi inspiratzailea

Uraren zikloa eta prozesu emantzipatzaileak, elkarri eragiten dioten eraldaketa palankak Dignaren bisita guztiz inspiratzailea izan da. Harremanen zaintzak dituen fruituak ikusteaz gain unibertsitatea eraldatzeko aukerak antzemateko espazioak sortu genituen...

[ZinemaForoa] Estraktibismoa eta lurraren defentsa

Lurraren defentza meatzaritza eta hirigintza proiektu suntsitzaileen aurrean Gogoratzen dituzue atxilotutako Santa Martako buruzagi komunitarioak? Entzun al duzue ezer Otxantegiko kaleratzeari buruz? Maiatzaren 23an, lurraren merkantilizazioaren atzean gertatzen diren...

Arratia bailarako autohornikuntza energetikoa

Egungo krisi ekosozialaren aurrean energia trantsizioa elementu nagusia da. Beharrezko eraldaketa integralean funtsezko gakoa baita; produkzio-kateak, kontsumo-eredua eta kultura bera oinarritzen baitira bere baitan.  Eraldaketa bidezkoa izan dadin eta...

[Jardunaldia] Urarekiko giza eskubidearen inguruko esperientzia komunitarioak

Hegoaldeetako esperientziak lotzen Uretarako giza eskubidea interesatzen zaizu eta jakin nahi duzu nola gauzatzen den hainbat lurraldetan? Maiatzaren 21ean uraren eskubidea hainbat ikuspegitatik aztertuko dugu, testuinguruak eta usadio-ohiturek lotura estua dutela...