Hezkuntza-popularra eta ikerketa ekintza

by Dec 11, 2020Noticias0 comments

Marta Camachoren artikulua

Aurreko barikuan, azaroak 20, Zesar Martinez EHUko irakaslea eta Parte Hartuz-eko kidea entzuteko eta berengandik ikastekoa aukera izan genuen. Saioaren helburuak garbi utzi zituen hasieratik, lehenengoa herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza ezagutzea eta berain nondik-norako nagusiak lantzea eta bestea lankidetzaren arloan jakintza teknikoaren papera gogoetatzea herri hezkuntzaren ikuspegitik.

Hasteko herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza zertan datzan azaldu zigun ordubete hartan hitz egingo zuenari buruz testuinguruan jartzeko. Hauek gizarte zientzietan sortu diren prozesu askatzaileak dira, non auto-konfiantza eta ahalduntze pertsonala zein kolektiboak eraikitzen diren, emantzipazioaren aldeko kontzientzia politikoa eta antolakuntza eta loturak sortuz. Modu honetan, jendartearen bilakaera gidatzen duen botere-dialektikan sektore gutxiagotuak eta zapalduak indartzeko prozesuak erraztuko dira.

Aurreko taulatik hiru teknika ezberdinak (Teknika kuantitatiboa, teknika kualitatiboa eta parte hartze teknika) landu eta ulertu ostean, ikerketa ekintza baten jarraitu beharreko pausuak (ekintza-gogoeta-ekintza) zeintzuk diren azaldu zizkigun adibide praktiko baten bidez. Urdaibai aldeko eskola batean kokatu gintuen, eskola honetako gurasoak haien umeen elikaduragatik larrituta daude, hauek elikadura ekologiko, km0 eta osasuntsu bat nahi dutelako seme-alabentzako. Gurasoek jarraitu beharko pausuak hurrengoak dira:

  1. Proiektuaren asmoa definitu:
    1. Zergatia: kezka partekatuak.
    2. Zertarako: lortu nahi den hobekuntza.
    3. Norentzat: Pertsonak eta sektoreak.
    4. Nortzuk: Prozesuan parte hartzeko konpromisoa hartzen dutenak.
  1. Informazioa biltzea eta partekatzea. Elkarrekin informazioa aztertzea, eztabaidatuz eta akordioetara helduz.
    1. Nolakoa da haurren elikaduraren egoera ikastetxea?
    2. Bildutako informazioa aztertzea eta eztabaidatzea
    3. Eztabaidaren diagnostikoa eta ondorioak ateratzea.
  1. Diagnostikoa jakinda, sustatu edo indartu beharreko ekimenak definitzea.
    1. Zer egin dezakegu? Hausnarketa-,negoziazio- eta akordio-prozesua.
    2. Konpromisoak, baliabideak.
    3. Ekintza kolektiborako oinarriak zehaztea.
  1. Adostutako ekimenak abian jartzea.
    1. Prozesua jendaurrean aurkeztea.
    2. Ekintza abiaraztea.

Adibide honekin lehenengo helburua betetzat jo genuen eta galdera bat planteatu zigun: Zer iradoki dizu ikerketa-ekintzaren proposamenak ? eta onen inguruan debatitzen aritu ginen.

Lehenengo helburuarekin bukatzerako berandu egin zitzaigun eta bigarrena ezin izan genuen landu, pena handia. Hemendik, Zesarri eskertzea bere bariku arratsaldeko denbora tarte hau eskaintzearren eta berari entzutea plazer handia izan dela esatea, besterik gabe, eskerrik asko Zesar.

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Intersex narratibak eta horiek eztabaida zientifikora eramateko beharra

Sistema zientifiko hegemonikoa ez dago gure gizarteetako heteronormatik eta binarismotik kanpo. Kontrakoa. Nagusi den eredu zientifikoa lerrokatu eta justifikatu egiten da binarismoarekin, zeinak, bestalde, existitzen den gorputz-aniztasunean benetako euskarririk...

Zinema-Foro: Krisi-Ekosozialaren aurrean desobedientzia zibil baketsua

Bizi dugun krisi ekosozialak uraren eta janariaren falta landatzeko ezintasuna, ondasun naturalen gaineko borrokak, migrazio behartuak, tenperatura-aldaketak... dakartza, denak egoera apokaliptiko bati dagozkionak, baina gaur egun klima-aldaketaren ondorioz (besteak...

Teknologiak ikaskuntzan duen eragina aztertzeko gakoak

Teknologiaren inguruan dauden agindu ugarien artean, ikaskuntza-prozesua errazten duen elementua delako ideia zabaldua dago. Teknologiaren presentzia hezkuntza-kalitate handiagoarekin lotzen da, beharrezko urrats gisa ulertzen da, estatus soziala eta ekonomikoa ematen...

Guk margotu, guk serigrafiatu

Ikuspegi transfeminista duen zientzia ikusarazteko serigrafia tailerra  Munduan dauden begirada- eta subjektu-aniztasunari erreparatzen dion zientzia bat baino ez da gai izango aurrean ditugun arazo ugariei erantzuteko. Guk Geuk Egin programaren hurrengo saioan,...

Behetik egindako trantsizio energetikoak guztion onerako ikuspegiarekin

"Kapitalismo berdearen eta estatuen botere zentralizatuaren eskutik ez doan trantsizio energetiko herrikoi batean pentsa daiteke. Energia guztion ondasun gisa pentsa daiteke". Sofía García Pacheco, Energia Alternatiboetako eta Gizarte Ikasketetako Langileen...

Intersex narratibak eta horiek eztabaida zientifikora eramateko beharra

Sistema zientifiko hegemonikoa ez dago gure gizarteetako heteronormatik eta binarismotik kanpo. Kontrakoa. Nagusi den eredu zientifikoa lerrokatu eta justifikatu egiten da binarismoarekin, zeinak, bestalde, existitzen den gorputz-aniztasunean benetako euskarririk...

Zaurgarriak ala zaurgarrituak?: Bestearen inguruko ikuspegiak aldatuz

Zenbatetan erabili dugu "kolektibo zaurgarriak" esamoldea? Zein lekutan kokatzen dugu pertsona-talde hori hitz horiekin? Eta, aldi berean, non kokatzen ari gara gu kategoria hori eman ahal izateko? Interdependentzia-harremanek erakutsi badigute bizitza bera prekarioa...

Zinema-Foro: Krisi-Ekosozialaren aurrean desobedientzia zibil baketsua

Bizi dugun krisi ekosozialak uraren eta janariaren falta landatzeko ezintasuna, ondasun naturalen gaineko borrokak, migrazio behartuak, tenperatura-aldaketak... dakartza, denak egoera apokaliptiko bati dagozkionak, baina gaur egun klima-aldaketaren ondorioz (besteak...