Sexu- eta genero-aniztasunaren ikuspegia txertatzeko gakoak

by Apr 21, 2021Berriak, Eraldaketarako Hezkuntza0 comments

Lankidetza eraldatzailea egiteko, beharrezkoa da sexu- eta genero-aniztasunaren ikuspegia txertatzea, baina ez proiektuen formulazioan puntuak ematen dituzten zeharkako ardatzen batuketa gisa, baizik eta benetako ikuspegi intersekzionaletik. Ideia hori oinarri hartuta, Fernando Altamirarekin hitz egin genuen, gure elkarteetan ikuspegi hori txertatzeko gakoei buruz hitz egiteko.

Zenbait erakundek aspaldi galdetzen diogu geure buruari nola egin, nola sartzen dugun sexu- eta genero-aniztasuna beste gatazka batzuk jorratzen dituzten proiektuetan, nola berrikusten dugun geure burua goitik behera, zeharkatzen gaituen heteronormatibitateari aurre egiteko. Beste erakunde batzuk, aldiz, askoz zurrunagoak dira gai horrekin. Hala ere, batzuetan eta besteetan aitzakia ugari zabaltzen dira, eta oztopo dira gaiari behar duen presaz eta lehentasunez heltzeko orduan. Beste behar garrantzitsuago batzuk daudela edo LGTBI begiradak gure erakundea bere borroka-gunetik desbidera dezakeela argudiatuta, zeregin hori alde batera uzten da, alde batera utzita menderakuntza-hiruki batek zeharkatzen duen sistema batean bizi garela, hiru buruko eredu baten baitan (neoliberala, etnozentrikoa eta heteronormatiboa). Horri aurre egin ahal izateko konplexutasun osoz begiratu behar diogu. 

Izan ere, zer gertatzen da sexu- eta genero-aniztasuna sartzen ez badugu? Badirudi ez egiteak neutraltasun jarrera hartzea esan nahi duela. Hala ere, Fernadok erakusten digu ez dela horrela, ikuspegi hori ez sartzeak esan nahi baitu gure erakundeak mundu guztiarentzat bizigarriak diren leku bihurtzeko aukera galtzea; heteronormatibitateari presentzia osoa ematea esan nahi du, eta kanpoan geratzen den guztia kanpoan uztea.

Eta orduan, milioiko galdera: nola egingo dugu? Nola txertatuko ditugu sexu- eta genero-aniztasuna? Fernandoren arabera, genero-ikuspegia txertatu nahi dugunean bezala, galdera berak eginez, baina sexualitateen, gorputzen, identitateen… aniztasunari begirada zabalduz. Lehenik eta behin, komeni da pentsatzea zer galdera egingo dizkiogun geure buruari, zapalkuntza guztiak ikusarazteko. Adibidez, urarekiko giza eskubidea lantzen badugu, zer galdetuko dugu? Nori galdetuko diogu? Norekin hitz egingo dugu? Nor utzi dugu kanpoan? Lan egiten dugun biztanleria egitura “tradizionala-arauemailea” duten familiak badira, seguru asko kanpoan utziko ditugu orientazio sexualagatik kanporatu dituzten pertsonak.

Bestalde, aniztasun sexoafektiboaren aldeko borroka ardatz nagusitzat duten kolektiboekin lotzeaz gain, LGTBI ez diren beste erakunde batzuei ere lagundu behar diegu begirada hori txerta dezaten, bestela, irudi bailezake sexu- eta genero-aniztasunaren ikuspegia txertatzeko lana LGTBI kolektiboei bakarrik dagokiela, kolektibo feministek soilik ikuspegi feminista integratu beharko balute bezala.

Aurrera jarraituko dugu, geure eraldaketara irekita.

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Osakidetzaren pribatizazioa salatu du Euskal Herriak Kapitalari Plantok

EH Kapitalari Plantok Osakidetzaren egoeraren inguruan egindako txostena aurkeztu du. Dokumentuak Osakidetzan emandako inbertsio publikoaren gelditzea, esternalizazioen gorakada, eredu publiko-pribatuaren sustatzea, aseguru pribatuen gorakada eta ate birakarien...

[Ipar-Hego elkarrizketa] Meatzaritzaren eragina El Salvadorren

Mahai Ingurua: Defenda dezagun guztion etxea 📅Data: Martxoak 27 ⏰Ordutegia: 19:00-20:30 📌Lekua: Erabilera anitzeko gela (Arrupe Etxea) Aita Lojendio kalea 2- Bilbo 🤝Erraztatzaileak: Miren Martínez (Ingurumen-teknologien arloko irakaslea UPV/EHUn), Jaime Sánchez (Santa...

[Aktibista Eskola] Hezkuntza kontrahegemonikoa

Unibertsitate kritikotik herri-alternatibetara 📅Data: Abenduak 11 ⏰Ordutegia: 11:00-13:00 📌Lekua: Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea (Leioa) 🤝Hizlariak: Mirene Begiristain (UPV/EHU), Zesar Martínez (Parte-Hartuz), Leire Azkargorta (Oinharri Eskola)...

[GukGeukEgin] Akademia-Gizarte loturak berregiten

Akademiaren eta Gizartearen arteko loturak berregiten: nola sor ditzakegu harreman iraunkorrak? Unibertsitate-gizarte ikerketetan parte hartu nahi duzu, baina hori egiten duzunean, harreman-arazoak izaten dituzu? 📅Data: Azaroak 28 ⏰Ordutegia: 16:30-18:30 📌Lekua:...

[Aktibista Eskola] STEM hezkuntzari begirada bat ikuspegi feministaz: zer eta nola aldatu?

STEM arloetan genero esteretipoei buruz hitz egitea? Zeintzuk dira STEM diziplinen lekuak eskolan eta gizartean? Zer gertatzen da ikasgeletan matematikak ikasten ditugunean? 📅Data: Maiatzak 22 ⏰Ordutegia: 18:00-20:00 📌Lekua: Bilboko Ingenieritza Eskola, P3M2A gela (M...

Osakidetzaren pribatizazioa salatu du Euskal Herriak Kapitalari Plantok

EH Kapitalari Plantok Osakidetzaren egoeraren inguruan egindako txostena aurkeztu du. Dokumentuak Osakidetzan emandako inbertsio publikoaren gelditzea, esternalizazioen gorakada, eredu publiko-pribatuaren sustatzea, aseguru pribatuen gorakada eta ate birakarien...

Esperientzien partekatzea: LGTBIQA+ bokazioak zientzian eta teknologian

Zientzia eta Teknologian LGTBIQA+ errealitatei eta bokazio-eraikitzeari buruz hitz egitea? Zure esperientziak eta bizipenak partekatu nahi dituzu elkarrizketa kolektibo batean?Data: maiatzak 13, astearteaOrdua: 18:00Dinamizatzailea: Eva Pérez-Pons AndradeIzen-emateak:...

[Ipar-Hego elkarrizketa] Meatzaritzaren eragina El Salvadorren

Mahai Ingurua: Defenda dezagun guztion etxea 📅Data: Martxoak 27 ⏰Ordutegia: 19:00-20:30 📌Lekua: Erabilera anitzeko gela (Arrupe Etxea) Aita Lojendio kalea 2- Bilbo 🤝Erraztatzaileak: Miren Martínez (Ingurumen-teknologien arloko irakaslea UPV/EHUn), Jaime Sánchez (Santa...