Sistema zientifiko-teknologikoaren eraikuntza soziala zalantzan jarriz

by Jan 30, 2024Berriak, Eraldaketarako Hezkuntza0 comments

Joan den urtarrilaren 18an saio bat emateko aukera izan genuen UPV/EHUko Ikasketa Feministak eta Generokoak masterrean, “Sistema zientifiko-teknologikoaren eraikuntza soziala zalantzan jarriz” izenburupean. Saioaren helburua hainbat ideiaren inguruan hausnarketa kritikoa egiteko gune bat sortzea izan da: zer jotzen dugu zientziatzat?, zer da zientzia ez-normatiboa?, ba al dago egungo sistema zientifiko-teknologikoari eusten dion menderatze-matrizerik? Saioa UPV/EHUko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatean egin zen, eta bertan, masterraren koordinatzaileak harrera atsegina egin zigun.

Teknika pedagogiko parte-hartzaileak eta inklusiboak erabiliz, ekarpen teorikoak eta gogoeta politikoak biltzen zituen espazio bat sortu zen, hala, parte-hartzaileen artean eztabaida sustatzeko dinamikak eta jarduerak burutu ziren. Taldea oso dinamikoa eta parte-hartzailea zen, eta horrek bideratzen ari zen hausnarketa kolektiboa erraztu eta aberastu zuen.

Beraz, lehenengo blokea zientziaren eraikuntza soziala zalantzan jartzean zentratu zen, sistema tekno-zientifikoa egituratzen duen menderatze-matrizearen atzean dauden kausa eta ondorio batzuk batera aztertuz. Oso gogoeta interesgarriak egin ziren sistema heteropatriarkal, kolonial eta kapitalista legitimatzeko zientzia nola erabili den eta egoera hori iraultzeko zer tresna kolektibo eraiki ditzakegun azaltzeko. Bigarren blokean, emakumeek zientzian egindako ekarpenak nola ikusezin bihurtu diren eta historikoki zientzia gisa legitimatutako ezagutza hori eraikitzetik kanpo nor geratu den landu zen. Horretarako, jakintza eta asmakizunei buruzko irakurketa bat egitea proposatu zen, legitimaziorik gabeko eta gizartean baloratu gabeko espazioetatik abiatuta, eta, ondoren, gaiari buruzko hausnarketa kolektiboa abiaraztea.

Hirugarren eta azken blokean, LGTBI ikuspegia eta transfeminismoa Euskadiko Mugarik Gabeko Ingeniaritzan nola txertatu diren azaldu zen, baita metodologia feministetatik ikerketak nola egin behar diren ere.Saioari amaiera emateko, parte-hartzaileak hainbat konpromiso hartzera gonbidatu zitzaien: zientzia zer ikuspuntutatik egin nahi dugun eta nola jarrai dezakegun zientzia feminista bat eraikitzen hausnartzera.

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Erresilientzia energetikoaren inguruko aktibista eskolaren kronika

I.V-k aurreko Aktibista Eskolaren saioari buruzko kronika hau partekatu digu: "Egin salto pobrezia energetikotik erresilientzia energetikora". Apirilaren 21ean izan genuen “Besue”-n (Zornotza) pobrezia energetikoaren inguruko tailerra. Hauteskunde egunari hasiera...

Errekonozimendu berriak ISF/MGI-k sustaturiko hainbat ikerketarako

ISF/MGI-ren identitatearekin bat egiten duten prozesuen artean, titulazio-lanen akonpainamendua aurkitzen da. Ziur gaude Gradu eta Master Amaierako Lanak (GrAL/MAL) gizarte-eraldaketaren zerbitzura jar daitezkeela, herri-mugimenduen eta unibertsitateko agente aliatuen...

Egin salto Pobrezia Energetikotik Erresilientzia Energetikora! 

Hauteskunde egunerako plan ezinhobea! Hurrengo aktibista eskolan kolaborazio batekin gatorkizue, eta horretarako Zornotzara goaz! Besue eta MGIren eskutik Pobrezia Energetikoaren ideiarekin apurtzeko tailerra prestatu dugu. “Energetikak” taldea Besue espaziora doa...

Bioeraikuntzatik eta eraginkortasunetik abiatuta, “burujabetza energetikoa” bultzatzen

Saharako errefuxiatu guneetako esperientziak Bioeraikuntza-proiektuak bultzatu errefuxiatu-esparru testuinguru batean? Tateh Lehbibek argi dauka. Errefuxiatuen etxebizitzak eraikitzeko eskura dauden eta doan diren materialetara itzultzea, kanpoko laguntzaren...

[ZinemaForoa] Estraktibismoa eta lurraren defentsa

Lurraren defentza meatzaritza eta hirigintza proiektu suntsitzaileen aurrean Gogoratzen dituzue atxilotutako Santa Martako buruzagi komunitarioak? Entzun al duzue ezer Otxantegiko kaleratzeari buruz? Maiatzaren 23an, lurraren merkantilizazioaren atzean gertatzen diren...

Erresilientzia energetikoaren inguruko aktibista eskolaren kronika

I.V-k aurreko Aktibista Eskolaren saioari buruzko kronika hau partekatu digu: "Egin salto pobrezia energetikotik erresilientzia energetikora". Apirilaren 21ean izan genuen “Besue”-n (Zornotza) pobrezia energetikoaren inguruko tailerra. Hauteskunde egunari hasiera...

[Jardunaldia] Urarekiko giza eskubidearen inguruko esperientzia komunitarioak

Hegoaldeetako esperientziak lotzen Uretarako giza eskubidea interesatzen zaizu eta jakin nahi duzu nola gauzatzen den hainbat lurraldetan? Maiatzaren 21ean uraren eskubidea hainbat ikuspegitatik aztertuko dugu, testuinguruak eta usadio-ohiturek lotura estua dutela...

Errekonozimendu berriak ISF/MGI-k sustaturiko hainbat ikerketarako

ISF/MGI-ren identitatearekin bat egiten duten prozesuen artean, titulazio-lanen akonpainamendua aurkitzen da. Ziur gaude Gradu eta Master Amaierako Lanak (GrAL/MAL) gizarte-eraldaketaren zerbitzura jar daitezkeela, herri-mugimenduen eta unibertsitateko agente aliatuen...