Hezkuntza-popularra eta ikerketa ekintza

by Dec 11, 2020Berriak0 comments

Marta Camachoren artikulua

Aurreko barikuan, azaroak 20, Zesar Martinez EHUko irakaslea eta Parte Hartuz-eko kidea entzuteko eta berengandik ikastekoa aukera izan genuen. Saioaren helburuak garbi utzi zituen hasieratik, lehenengoa herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza ezagutzea eta berain nondik-norako nagusiak lantzea eta bestea lankidetzaren arloan jakintza teknikoaren papera gogoetatzea herri hezkuntzaren ikuspegitik.

Hasteko herri hezkuntza eta ikerketa-ekintza zertan datzan azaldu zigun ordubete hartan hitz egingo zuenari buruz testuinguruan jartzeko. Hauek gizarte zientzietan sortu diren prozesu askatzaileak dira, non auto-konfiantza eta ahalduntze pertsonala zein kolektiboak eraikitzen diren, emantzipazioaren aldeko kontzientzia politikoa eta antolakuntza eta loturak sortuz. Modu honetan, jendartearen bilakaera gidatzen duen botere-dialektikan sektore gutxiagotuak eta zapalduak indartzeko prozesuak erraztuko dira.

Aurreko taulatik hiru teknika ezberdinak (Teknika kuantitatiboa, teknika kualitatiboa eta parte hartze teknika) landu eta ulertu ostean, ikerketa ekintza baten jarraitu beharreko pausuak (ekintza-gogoeta-ekintza) zeintzuk diren azaldu zizkigun adibide praktiko baten bidez. Urdaibai aldeko eskola batean kokatu gintuen, eskola honetako gurasoak haien umeen elikaduragatik larrituta daude, hauek elikadura ekologiko, km0 eta osasuntsu bat nahi dutelako seme-alabentzako. Gurasoek jarraitu beharko pausuak hurrengoak dira:

  1. Proiektuaren asmoa definitu:
    1. Zergatia: kezka partekatuak.
    2. Zertarako: lortu nahi den hobekuntza.
    3. Norentzat: Pertsonak eta sektoreak.
    4. Nortzuk: Prozesuan parte hartzeko konpromisoa hartzen dutenak.
  1. Informazioa biltzea eta partekatzea. Elkarrekin informazioa aztertzea, eztabaidatuz eta akordioetara helduz.
    1. Nolakoa da haurren elikaduraren egoera ikastetxea?
    2. Bildutako informazioa aztertzea eta eztabaidatzea
    3. Eztabaidaren diagnostikoa eta ondorioak ateratzea.
  1. Diagnostikoa jakinda, sustatu edo indartu beharreko ekimenak definitzea.
    1. Zer egin dezakegu? Hausnarketa-,negoziazio- eta akordio-prozesua.
    2. Konpromisoak, baliabideak.
    3. Ekintza kolektiborako oinarriak zehaztea.
  1. Adostutako ekimenak abian jartzea.
    1. Prozesua jendaurrean aurkeztea.
    2. Ekintza abiaraztea.

Adibide honekin lehenengo helburua betetzat jo genuen eta galdera bat planteatu zigun: Zer iradoki dizu ikerketa-ekintzaren proposamenak ? eta onen inguruan debatitzen aritu ginen.

Lehenengo helburuarekin bukatzerako berandu egin zitzaigun eta bigarrena ezin izan genuen landu, pena handia. Hemendik, Zesarri eskertzea bere bariku arratsaldeko denbora tarte hau eskaintzearren eta berari entzutea plazer handia izan dela esatea, besterik gabe, eskerrik asko Zesar.

COOPERACIÓN INTERNACIONAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

EDUCACIÓN PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

PUBLICACIONES DE TRABAJOS

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Alternatiba komunitarioak LGTBIQ+ kolektiboaren jazarpenaren aurrean

El Salvadrorreko hauteskundeak eta gero LGTBI kolektiboaren egoerak kezkatzen zaitu? #zinemaforo honetan elkarte-ehuna erresistentzia- eta aldaketa-palanka gisa aztertzeko elkartuko gara. Egungo egoera aurrean, zeinetan gobernuek atzera egiten duten aniztasuneko...

Ikertzaileak nerbio-atake baten ondoan

Akademia neoliberalak ikerlarien bizitzetan duen eragina Hainbat saiotan, zientzia nola oinarritzen den eztabaidatzeko aukera izan dugu ezagutza partzialetan oinarrituta, ezagutza horiek eraikitzen dituzten eragileen gizarte-posizioaren araberakoak izanda. Zientziaren...

[Zinema Foro] Herrien energia – Erresilientzia Energetikoari buruzko solasaldia

Pobrezia energetikoaren aurkako astearen barruan, ISF-MGIrekin lotutako bi energia-taldeak elkartuko gara galdera honi erantzuteko: Posible al da behetik eta guztion onerako diren trantsizio energetikoetan pentsatzea?

Sistema zientifiko-teknologikoaren eraikuntza soziala zalantzan jarriz

Joan den urtarrilaren 18an saio bat emateko aukera izan genuen UPV/EHUko Ikasketa Feministak eta Generokoak masterrean, "Sistema zientifiko-teknologikoaren eraikuntza soziala zalantzan jarriz" izenburupean. Saioaren helburua hainbat ideiaren inguruan hausnarketa...

Bioeraikuntzatik eta eraginkortasunetik abiatuta, “burujabetza energetikoa” bultzatzen

Saharako errefuxiatu guneetako esperientziak Bioeraikuntza-proiektuak bultzatu errefuxiatu-esparru testuinguru batean? Tateh Lehbibek argi dauka. Errefuxiatuen etxebizitzak eraikitzeko eskura dauden eta doan diren materialetara itzultzea, kanpoko laguntzaren...

Alternatiba komunitarioak LGTBIQ+ kolektiboaren jazarpenaren aurrean

El Salvadrorreko hauteskundeak eta gero LGTBI kolektiboaren egoerak kezkatzen zaitu? #zinemaforo honetan elkarte-ehuna erresistentzia- eta aldaketa-palanka gisa aztertzeko elkartuko gara. Egungo egoera aurrean, zeinetan gobernuek atzera egiten duten aniztasuneko...

UPMSII: Erantzun Feministak Eraikitzen Unibertsitate-Gizartearen artean

Eragile anitzeko elkarrizketak jarri ditugu martxan. Unibertsitatea gizarteari begira jartzeko estrategien bila gabiltza. Zure parte hartzea ezinbestekoa da! Emaús Gizarte Fundazioa eta Mugarik Gabeko Ingeniaritzatik atseginez jakinarazten dizuegu Gizarte Mugimenduen...

Ikertzaileak nerbio-atake baten ondoan

Akademia neoliberalak ikerlarien bizitzetan duen eragina Hainbat saiotan, zientzia nola oinarritzen den eztabaidatzeko aukera izan dugu ezagutza partzialetan oinarrituta, ezagutza horiek eraikitzen dituzten eragileen gizarte-posizioaren araberakoak izanda. Zientziaren...